Are frakter elektrisitet til metrotunneler med kabler fra Reka

Selskapet Are Oy håndterer det elektriske installasjonsarbeidet ved Keilaniemi-stasjonen på West Metro-linjen i Helsingfors. Are har også ansvaret for prosjektledelsen av elinstallasjonsarbeidet. Det er beregnet at rundt 10 000 passasjerer på metroen vil bruke Keilaniemi-stasjonen hver dag. Are er også ansvarlig for elektroentreprisen for tunnelen på den neste 14 kilometer lange banen fra Ruoholahti til Matinkylä.

Selskapet Are Oy håndterer det elektriske installasjonsarbeidet ved Keilaniemi-stasjonen på West Metro-linjen i Helsingfors. Are har også ansvaret for prosjektledelsen av elinstallasjonsarbeidet. Det er beregnet at rundt 10 000 passasjerer på metroen vil bruke Keilaniemi-stasjonen hver dag. Are er også ansvarlig for elektroentreprisen for tunnelen på den neste 14 kilometer lange banen fra Ruoholahti til Matinkylä.

Reka Cables leverer kabler til Are for metroprosjektet. Are bruker Rekas 1 kV og 20 kV halogenfrie kabler samt instrumenteringskabler i kontrakten. Kabelleveringene vil fortsette til prosjektet er fullført.

West Metro forlenger metroen vestover fra Ruoholahti via Lauttasaari til Matinkylä i Espoo. Den vil frakte mer enn 100 000 passasjerer hver dag. Metroen vil bli forlenget i to faser. I den første fasen vil det bli åtte nye stasjoner og det vil komme til ytterligere fem stasjoner i den andre fasen. Metroen skal gå på en skinnebane på 21 kilometer under jorden i to parallelle tunneler.

Konstruksjonen av den første fasen til West Metro skal fullføres ved utgangen av 2015, og driften vil starte høsten 2016. Hele linjen fra Matinkylä til Kivenlahti i den andre fasen vil bli fullført tidligst i 2020.